torsdag 18 april 2013

Det finns hopp om livet

Även om det är grått och trist i dag och solen har gömt sig bakom tjocka, tunga moln så känns det ändå att våren är här.
Ingen frost på morgonen och ingen snö på marken.
När jag tittar ut genom köksfönstret och ser ända bort till Röborundan så ser jag bara en liten rand av snö på hela åkern.
I går körde sopbilarna tätt på vägarna. Alltså bilarna som sopar, inte de som kör sopor :)
Om 1½ vecka är det Valborg och kanske, kanske hinner det tina klart och torka upp tills dess. Jag håller tummarna för alla ungdomar som vill sitta ute och picknicka då.
Själv slutar jag klockan 13 på Valborg så jag och min man skall åka ner på stan och kolla in läget, sätta oss på en uteservering och käka, titta på människor och njuta av våren hade vi tänkt.
I dag är det redan torsdag.
Efter två intensiva kvällar på raken så skall jag ikväll bara åka hem och sätta mig i soffan, glo på tv och dricka te.
Träna kanske?
Jag har slarvat en del med träningen på sistone men jag håller vikten ändå. Jag förstår inte att det skall vara så svårt att komma iväg och träna?
Om man skulle ta å köpa sig en cykel kanske?
Vardagsmotion! Cykla till och från jobbet. Tja, varför inte!?
Man kanske skulle köpa den här hojen på Biltema?
Ahwanee 28" - 2199 kr




2 kommentarer: