lördag 20 december 2014

Jullov

Ja, nu är jag ledig i 18 dagar i sträck och det känns hur lyxigt och skönt som helst.
Startade ledigheten med en julfest på jobbet i går. Vi var inte så många men vi som var där hade supertrevligt.
Det känns i min skalle i dag.
I dag har vi en diger to-do-lista att sätta tänderna i.
Men det är bara kärt besvär. Att planera och fixa inför julen älskar jag och i år känner jag mig coolare än någonsin.
Cool inför det faktum att det blir jul oavsett vad jag hinner eller inte hinner göra till jul. Killarna är stora nu och jag behöver inte känna att jag måste fixa den perfekta Ernst-julen längre. Jag fixar det jag hinner fixa och resten blir som det blir och det kommer bli supermysigt.
I dag skall vi i alla fall packa bilen med diverse julklappar och grejer. Vi skall gå ner i källaren och hämta julgranspyntet. Plastgranen får stanna i källaren, vi frågar bonden om vi får gå ut i skogen och hugga oss en gran i år. En liten fin gran som får stå i matrummet ute i Hållen.
Julmaten skall vi handla på måndag. Då tänkte vi ta oss en tur till Valbo köpcentrum utanför Gävle.
Handla maten och de sista paketen.
Calle följer med oss upp till Hållen i morgon och de andra två hämtar vi i Tierp på tisdag kväll.
Allt verkar falla på plats och jag mår som en prinsessa.
Det skall bli så härligt att få fira jul med min familj i mitt hus på landet. Lugn och ro är just vad jag behöver just nu.
Eller just nu behöver jag faktiskt en kopp kaffe.
God morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar