måndag 22 december 2014

Sover som en stock

Jag var helt medvetslös i natt,
Somnade efter filmen ca kl 12 och sedan har jag inte hört ett ljud.
Det är kolsvart och tyst som i graven här ute,
När Jonny tände sin sänglampa i morse så blev jag nästan förbannad.
-Vad är klockan, frågade jag,
-Kvart i åtta, svarade han.
-Men varför har inte klockan ringt då, frågade jag igen.
-Den har ringt två gånger, svarade Jonny,
Du som känner mig vet att det inte ens kan smyga förbi en liten mus på golvet utan att jag vaknar.
Jag lider av en sjukdom som heter: Dukanintegöranågontingutanattmagganhörochserallt-syndrom.
Att jag sovit i åtta timmar utan att vakna en enda gång och utan att jag hört larmet skall nästan kvalificeras in i guinnes rekordbok.
I dag åker vi in till Valbo och shoppar.
Jag vill inte åka här ifrån men julmaten måste inhandlas så det är bara att bita i det sura äpplet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar