onsdag 25 februari 2015

Bättre och bättre dag för dag.

Har nog ingen feber i dag men orken finns inte.
Klev upp tidigt i morse för att pallra mig iväg till Fänrikstål och låsa upp för städfirman.
Kom hem efter en timme och somnade i soffan.
Har packat upp ett par lådor men nu sitter jag igen.
Vila.
Det är väl så att min kropp måste vila. Anspänningen före och efter flytten har nog varit lite för hög för både mig och Jonny.
Det är mycket som måste göras vid en flytt, många saker att tänka på.
I morgon sker slutbesiktiningen och sedan kan vi lämna Fänrikstål bakom oss.
Det var lite sorgligt att stå dör på balkongen i morse och för sista gången se ut över den välbekanta utsikten över Uppsala gamla högar.
Nu är det en ny vy som gäller.
Vyn över Johannesbäckskolan och långt där borta ser man vattentornet.
Det går framåt här hemma trots sjukdom. Jag måste ju packa upp så att vi kan börja leva här.
I dag hittade jag våra tallrikar så att vi kunde äta gröt till frukost.
Man blir tacksam för det lilla ibland.
Gardiner i vardagsrummet är också på plats. Helt plötsligt slutade det att eka när man pratar med varandra. Blommorna i fönstret gör det mer hemtrevligt också.
Åt det här hållet ser det ju nästan helt beboeligt ut.
Hoppas att elektrikern ringer snart och säger att de rätta kablarna har kommit så att han kan koppla in spishällen. Jonny skall åka på IKEA i morgon och köpa en måttmall så att köksskåpen kan få sina handtag och knoppar. Det är mäkta irriterande att krafsa efter sidorna på skåpen och lådorna så fort man vill komma in i dem. För att inte tala om kylskåpet som man måste böja sig ända ner till golvet för att kunna öppna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar