lördag 28 februari 2015

Som jag har längtat.

När vi bestämde oss för att köpa den här lägenheten så visste vi att det skulle vara jobbigt att flytta.
Vi visste hur mycket saker som stod överallt och hur fulla källarförrådet var.
Jag tänkte att vi har lång tid på oss att rensa och att vi skulle ta ett rum i taget.
Vi var duktiga på att rensa innan flytten och vi tog upp ett helt släp med grejer upp till Hålllen.
Jag och Jonny jobbade häcken av oss vaje dag efter jul.
Hela tiden tänkte jag på just den här dagen.
Lördagen den 28 februari så är allt klart, tänkte jag.
Jag förstod att det var mycket att göra även efter själva flytten så jag försökte fokusera på den här dagen.
Jag visste att i dag skulle allt vara klart med flytt och städ och besiktning av den gamla lägenheten.
Nu sitter jag här och känner lugnet lägga sig.
Vi har fortfarande en hel del kvar att göra här hemma.
Hela extrarummet är belamrat med kartonger, verktyg och lister men det är inget som stör mig just nu.
Vi är här och vi har någonstans att bo.
I dag skall vi bjuda hit lite gäster, alla de som hjälpte oss med flytt och renovering.
Vi hade aldrig klarat allt på den korta tiden utan deras hjälp.
Det finns inget mat och vin i världen som är tack nog för deras insats men vi vill göra ett försök till ett tack i alla fall.

Kolla in vårt katastrofområde. Vi har döpt rummet till Beirut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar