söndag 22 februari 2015

Jag tror inte att det är sant.

Nu är vi här. Nu är flytten klar.
Alla gjorde ett fantastiskt jobb i går. Så mycket prylar har man sällan skådat.
Nu sitter vi här i en lägenhet som är belamrad med lådor, påsar och möbler och med ett kök som varken har el eller vatten, men allt kommer att ordna sig.
Nu tar vi en sak i taget. En låda i taget att packa upp. 
En sak i taget att ställa på sin plats. Berget av grejer verkar oövervinnerligt just nu men ge mig bara några dagar så har jag nog fått lite struktur på skiten.
Jag skall inte packa upp en pinal som jag inte tänker använda. Inte så mycket som en gammal handduk eller ett fult lakan kommer in i mitt nya hem.
Jag har en känsla av att Röda korset kommer få ta emot en hel del saker av oss den närmsta tiden.
Nu skall jag ta tag i den första lådan.
Detta kommer bli spännande.

1 kommentar:

  1. Oj :) Önskar er all lycka med nya lägenheten!

    SvaraRadera