tisdag 24 februari 2015

I'm alive

Jag är inte död även om jag känner mig så.
Efter flytten i lördags så blev jag sjuk. Min energinivå sjönk fån hundra till noll under söndagen.
I går och i dag har jag försökt vara sjuk samtidigt som jag har massor av saker som jag ändå måste göra.
Ta bort de sista sakerna från Fänrik stål måste ske innan städpatrullen kommer i morgon.
Det spelar ingen roll att jag inte är frisk, vissa saker måste göras ändå. Idag stoppade jag mig full av medicin på eftermiddag och sedan var det bara att köra.
Som tur är har vi Calle och Ludde till bärhjälp.
Jag och Jonny pekar medan de jobbar.
I morgonbitti måste jag kliva upp och åka och låsa upp till städfirman innan jag kan åka hem och lägga mig igen.
Är jag glad att jag anlitade en städfirma för flyttstädet?
Ja! Det är jag!
Vårt nya soffbord kom i dag.
Vit skiva med ekben. Fint!
Nu längtar jag till jag får fint här hemma. Det skall bli skönt att slippa bo bland påsar och kartonger.
Bara jag blir frisk så kanske jag orkar ta tag i det också.
Dålig tajming att bli sjuk nu.
Men bättre nu än förra veckan. Man skall tänka positivt.
Nu skall jag kolla på Biggest Looser innan jag dör i sängen.
Jag skall bli bättre på att blogga nu när jag börjar få tillbaka mitt liv.
Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar