onsdag 11 februari 2015

I rök och damm

Vaknade av larmet klockan 05.00.
Stressade till jobbet och där var det fullt ös. Våra lokaler har renoverats och i dag gick flytten tillbaks till de gamla lokalerna samtidigt som mina kollegor var sjuk och vabbade.
Gubbarna bar möbler och jag försökte ställa i ordning en fungerande avdelning på 1½ timme.
Jobbade till kl 14.30 och då åkte jag raka vägen till Kvantum och handlade mat till Calle och Ludde.
Jag hade i svagt ögonblick sagt att jag kunde maxa antalet middagar för 500 kr och sedan skulle jag komma och laga maten tillsammans med dem.
Sagt och gjort.
Handlade för 500 kr och sedan åkte jag till grabbarna.
Vi lagade kycklinggryta med currysås, köttgryta, chilli con carne, köttfärsgratäng mm mm.
Killarna blev nöjda och kl 19.00 åkte jag hem.
Nu skulle jag behöva packa men jag orkar inte.
Där försvann den onsdagen i rök och damm.

I dag var Relita i lägenheten och flytspacklade golvet.
I morgon får vi gå på det så då åker vi dit efter jobbet och målar köksväggarna.
På fredag har Jonny beställt bord på Tzatziki och sedan skall vi bo på hotell natten till lördag.
På lördag skall vi kötta golv så då blir det inte så mycket Alla hjärtans dag firande för oss.
På söndag hoppas vi bli klara med golvet så att vi kan börja hänga kök på måndag.
Sedan är det bara fyra dagar kvar till vi flyttar.
Där försvann den månaden i rök och damm.
Jag kan inte tänka på nästa vecka utan att få högt blodtryck.

Nu skall jag kolla på Biggest Looser och sedan försöka sova.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar