torsdag 19 november 2015

Mycket att komma ihåg

I dag är det precis ett år sedan vi vann budgivningen på vår lägenhet. 
Det kändes så spännande och bra.
Äntligen kunde vi köpa vårt egna boende igen.
Nu känns det inte så speciellt längre. Vi börjar t om att prata om att köpa större eftersom Jonny jobbar hemma så mycket och behöver ett eget kontor.

 I dag för 38 år sedan gifte sig mina svärföräldrar.
Jag får ringa och gratulera dem senare i dag.

I dag för 23 år sedan gick min far bort i cancer. Denna hemska sjukdom som tagit båda mina föräldrar. Jag tänder ett ljus för dig idag pappa.

För mig är det vanlig torsdag just i dag. Ludde kommer med tåget så jag skall hämta honom i Tierp vid 10.30.
Han skall få jobba lite när han kommer hit. Vedförrådet i källaren behövs fyllas på. 
Jag vet inte vad jag skall hitta på i dag? Mina projekt är färdiga och jag har inget nytt på gång.
Jag kanske börjar adventspynta eftersom det är första advent nästa gång vi kommer hit.
Det vore ju skönt om jag kunde komma hit nästa helg och bara dricka glögg och tända ljus. Så får det bli! Fram med jullådorna i dag alltså.
Det känns ju sjukt tidigt men det är bara en vecka kvar till advent.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar