tisdag 10 november 2015

100% Akryl

Jag skall på fest om ett par veckor och vill ha en snygg klänning på mig då.
Är ute på nätet och letar eftersom jag inte längre kan springa runt i affärer och shoppa som normala människor.
Hittar lite snygga klänningar här och där, bla hittade jag en svart klockad klänning på Lindex, samt en fiskbensmönstrad grå sak med polokrage på samma ställe...MEN...
... ingen klänning jag hittar är i bomull!! Alla klänningar är sydda i 100% Akryl!?

LindexKlänning299 SEK

En stilren härlig klänning med en vackert klockad kjol. Med sin enkla, smickrande design funkar den lika bra på fest som på jobbet.

- Avskuren midja
- Kort ärm
- Utställd klockad kjol
- Mjuk, stretchig kjol
- Längd 96 cm i stl M
Artikelnummer: 7196616
- Mer information
Maskintvätt 40°
Material: 70% POLYESTER 25% VISKOS 5% ELASTAN




Kapp Ahl


KLÄNNING

Rakt skuren tunikaklänning med printat mönster. Trekvartslång ärm och slits i sidan. Ofodrad. Längd 95 cm i storlek 38.

349:-

Artikelnummer: 318030
Material: 100% Polyester
Tvättråd: Maskintvätt 40º

LindexKabelstickad klänning399 SEK

Den kraftiga kabelstickade klänningen passar när du vill klä dig varmt och bekvämt men ändå stilsäkert. Match med värmande strumpbyxor eller dressa upp med knähöga läderstövlar.

- Rak passform
- Lång ärm
- Hög polokrage
- Ribbad mudd vid ärmslut, krage och nertill
- Kort slits i sidan
- Kraftig kabelstickad kvalitet
- Längd 97 cm i stl M
Artikelnummer: 7261248
- Mer information
Maskintvätt 40° skontvätt
Material: 100% Akryl

Zalando

Produktinformation

  • Längd: knälång
  • Passform: figursydd /insvängd
  • Förslutning: dragkedja
  • Foder: 95% Polyester, 5% Elastan
  • Tyg: spets
  • Vår modell: Personen på bilden är 179 cm och bär storlek 36
  • Mönster: enfärgat
  • Plaggets längd: 103 cm i storlek 36
  • Detaljer: vadderade kupor, underkjol
  • Ärm: 43 cm i storlek 36
  • Ärm: trekvartsärm
  • Material: 100% Polyamid
  • Skötselråd: handtvätt
  • Artikelnummer: CZ621C018-G1

Ja, men varför?
Vem faan kan gå en hel kväll på en fest i en hel akrylklänning?!
Inte jag i alla fall.
Jag skulle svettas ihjäl och bli helt statiskt elektrisk.
De klänningarna jag såg var ganska billiga. 300-400 kr st. men jag hade gärna gett ett par hundra till per klänning bara de var i riktig bomull.
Är det så att alla skall producera så billigt som möjligt och att man skiter i kvalité. Alla konsumenter då? Struntar kvinnorna i vilket material som kläderna är sydda i?
Det var likadant i våras när jag skulle köpa mig en långkofta, efter sju år och åtta bedrövelser hittade jag en kofta på Åhléns som var gjord i bomull. På ALLA andra affärer (Lindex, Kapp Ahl, DEA, H&M, Gina mm mm) fanns det inte en enda kofta som inte var i Akryl eller Polyester.
Köper du kläder i sån´t här material?
Är det bara jag som vill ha gamla hederliga bomullskläder?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar