tisdag 3 november 2015

Dåligt samvete...

...och ont i magen.
Detta är resultatet av att jag åt en tårtbit efter maten i går.
Det första söta jag stoppat i munnen på tre veckor och jag kunde bara inte låta bli.
Min sons födelsedagstårta från kvarterets bageri såg helt enkelt för smaskig ut och jag bara älskar ju grädde.
Alla mina barriärer rasade och jag smaskade i mig en hel stor bit.
Jaha! så var det gjort och min mage har sagt ifrån i natt. Men magknipet är inte värst, utan det är mitt dåliga samvete som talar om för mig vilken dålig människa jag är, som nu har förstört hela viktminskningen den här veckan.
Ni som följt mig på min blogg, de här åtta åren som jag skrivit, har för länge sedan genomskådat mitt jojobantande och när jag mitt i starten av en ny metod så är jag väldigt dedikerad.
Det är det enda som jag skriver om, vilken mat jag äter och hur mycket eller lite som jag går upp eller ner i vikt.
Jag är väldigt tjatig och det är nästan det enda som finns i min hjärna.
Jag är heller inte speciellt snäll med mig själv när jag håller på. Jag bannar mig själv ( som du märker) och jag talar om för mig själv vilken dålig människa jag är.
Min första viktväktarkonsulent sa till mig, redan 1995, att dåligt samvete väger minst ett kilo.
Det stämmer så väl. I dag vägde jag liiiiite mer än i går morse bara för att jag skall må ännu sämre än vad jag redan gör.
Jag är så klantig!
Det är bättre att bestämma sig för att: "Nu äter jag den här tårtbiten för att det är min sons födelsedag och jag vill unna mig detta, I morgon är jag på G igen!".
Om man gör detta har man bestämt sig och då gör man ett medvetet val, då får man inte dåligt samvete.
Men om man gör som jag gjorde igår, då smaskar man i sig en stor tårtbit innan man hinner tänka LCHF och då kommer samvetet och slår en i bakhuvudet som ett brev på posten.
Men nu är det en ny dag och en ny morgon.
Jag gjorde ett dåligt val i går och i dag får jag leva med det.
- Men hur jävla dåligt kan man må av en tårtbit då?, tänker du.....
Ja, så här dåligt tydligen. Så dåligt att man skriver ett helt blogginlägg om det tydligen.
Jag säger ju att jag inte är frisk och att min förhållande till mat är helt sjukt.
HÄPP!
Får jag lov att presentera
Operatårta från Bageri Brantingstorg.
Sockerkaksbotten, grädde, vaniljkräm,hallonsylt
rosa marsipan och florsocker.
HÄPP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar