måndag 7 december 2015

Allt har en mening...

Tror du också så?
Jag vet inte vad jag skall tro?
Vad är det för mening med att hela (nästan)min familj är död T ex?
Vad är det för mening med att jag har ett förstört knä och knappt kan gå?
Visst! Jag är den jag är pga min sorg och allt jag har drabbats av i mitt liv. Vem hade jag varit annars?
Men att allt har en mening, jag vet inte jag?
Vissa saker känns jävligt onödiga tex varför får små barn cancer? Krig! Olyckor! Vad är det för mening med sådant?
Man skall lära sig något.
Ok!
Vad?
Vad skall man lära sig av att mista sina anhöriga i allt för tidig ålder?
De som förlorar ett barn, vad skall de lära sig? Detta är min största skräck btw.
Detta är något dom jag ALDRIG vill behöva uppleva. 
Allt kan inte ha en mening! Det finns ju så mycket meningslösa dumheter i världen.
Det räcker med att kolla på nyheterna i tre minuter så har man fått nog av meningslösheter för en hel livstid.
Vad skall alla båtflyktingar lära sig då?
Att födas i rätt land från början kanske?
Allt har en mening....
Nää, jag vet inte om jag håller med om det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar