måndag 19 augusti 2019

Måndag

I dag såg jag att det var skolstart. Alla barn som kom tillbaks till skolan hördes. Jag bor alldeles intill en låg och mellanstadieskola så sorlet i morse gick inte att ta miste på. 
När jag åkte till Ludde var det också en massa ungdomar. Hospice ligger alldeles bredvid Engelska skolan.
Tänk att hela sommaren har gått?!
Jag tyckte nyss det var midsommar!
Det är ju fortfarande sommar, fortfarande varmt, men höstterminen har börjat och jag vet inte var sommaren tog vägen?
Det är flera veckor sedan vi var i Hållen, men det spelar väl ingen större roll.
Huset står ju kvar och gräset får väl växa sig kämpahögt. Det kommer fler somrar att klippa gräs på.
Måndag igen alltså....
Jag lovade mig själv i helgen att bli duktigare på att äta, så idag har jag ätit både frukost( gröt), lunch(spenatpaj med fetaost), mellanmål( köttbullsmacka) och nu står det en laxpudding i ugnen.
I går lagade vi köttfärssås och spagetti som vi tog med till Hospice. Ludde längtar också efter min mat.
Måndag igen då alltså...och nu är den också snart slut.
Önskar dig en god afton!






1 kommentar:

  1. Ouuh så svårt det är detta med matvanor! Mats och jag är obra på att planera, blir ofta samma samma och samma maträtter trots vi tycker jättemkt om att laga mat men energin ska räcka till så mkt utöver maten.
    Er familjesits ger kanske inte utrymme för långkok och annat pyssel i köket just nu, samma här hos oss så man får helt enkelt köpa en deal med mix av färdigköpt och lite halvdant utan dåligt samvete! Fast inte är det kul när vågen pekar uppåt för var dag, oh no! (i går åt jag salta pinnar och drack Pepsi max till frukost...!)
    Vi har "att göra" 24/7 med vår älskade Prins, pöss till honom ; )
    Ta väl hand om er och Ludde, fina killen!!! Mats har berättat lite om honom och det fasansfulla som hänt/pågår.
    Kram från Ulrika, Mats och Patrik "Prinsen" i Gbg

    SvaraRadera