måndag 27 januari 2020

Dåligt samvete

Vi hade verkligen en supermysig helg hos Nina o Tony i Åkersjön, men i dag har jag mått piss.
Jag får så dåligt samvete för Ludwigs skull...
... att mitt liv går vidare, men inte hans.
Att jag kan träffa vänner och göra roliga saker, men inte han. 
Han hann nästan inte med att göra något roligt. Jag vet att det är helt vridet av mig att tänka så, Ludwig skulle inte missunna mig att leva mitt liv.
Han skulle nog inte vilja att jag bara sitter hemma och gråter. Men sådana här tankar och känslor är inget som jag rår för, de bara kommer och sedan mår jag jättedålig.
Hur skall jag komma ur detta? Hur gör jag för att lyssna på mitt rationella jag istället för på mina känslor? Förhoppningsvis blir väl allt bättre med tiden, men just nu är det jobbigt.
Älskade Ludde, om jag bara hade kunnat gjort något för dig, om jag bara hade kunnat hjälpa dig så hade jag gjort det, det vet du!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar