torsdag 30 januari 2020

Jajamänsan!

Har du sett filmen Yes Man? Han som bestämmer sig för att säga ja till allt som kommer i hans väg.
Mitt löfte till mig själv är att jag skall vara Yes Maggan i år.
Säga ja till roliga saker. Det låter kanske som en självklarhet att man säger ja till allt som är roligt, men så är det inte riktigt när man mår dåligt. 
När man mår psykiskt dåligt känns till och med roliga saker jobbiga.
Men jag skall försöka säga ja i alla fall.
T ex sa jag ja att åka till Jämtland... två gånger, helgerna efter varandra. Två roliga helger, men hade jag inte lovat mig själv att säga ja så hade jag nog inte kört upp till Jämtland två helger efter varandra. 
Det är ju inte superroligt att sitta i en bil 14 timmar på en helg. 
Tack vare mitt löfte till mig själv så har jag nu flera roliga grejer att se fram emot denna vår.
Konserter, föreställningar och resor är några exempel.

Bild för uppmärksamhet 😊




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar