torsdag 2 januari 2020

Nyårslöften

Jag gillar inte nyårslöften och jag gillar inte alla tidningsrubriker om bantning, träning, lev hälsosammare, ät nyttigt osv osv.
Jag tänker lova mig själv att umgås med människor som gör mig glad och som får mig att må bra. Jag skall resa och uppleva saker. Jag skall träffa min familj mycket och jag skall bjuda hem vänner och försöka få igång ett socialt liv igen.
Jag skall äta god mat som jag mår bra av och jag skall försöka dra ner på sockret som är uppe under taknocken nu efter julhelgen.
I vår vill jag vara mycket i Hållen och få ordning på vår tomt som blivit väldigt eftersatt de sista åren. 
Sedan kommer sommaren avslutas med dunder och brak och vad det är kommer jag att avslöja lite senare.
När jag inte orkar ska jag vila utan dåligt samvete och när jag är ledsen så skall jag vara det utan att be om ursäkt. 
Det är saker som jag lovar mig själv och som jag kan hålla.
Gör jag inte det så får du påminna mig.
Sista kvällen här i Hållen för den här julen, den tillbringar jag med att virka mormorsrutor och dricka vin.
Häpp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar