onsdag 22 januari 2020

Hur skall man kunna veta allt??

Fick samtal fr Försäkringskassan i dag. Min arbetsgivare har inte sjukanmält mig. Jag förstod ingenting eftersom min sjukskrivning fortsatte efter julhelgen.
Det visade sig att eftersom jag tagit semester 2- 3/1 och sedan var med på studiedagen den 7/1 så avslutas mitt gamla ärende och jag måste göra en ny sjukanmälan till FK!!??
Det blir inte så populärt hos min arbetsgivare eftersom hon då måste stå för de första 14 dagarna igen...
Herregud! Hur skulle jag kunna veta det? Det är en byråkratisk djungel att vara sjuk. 
Jag är ju sjukskriven pga depression och utmattning och inte blir jag friskare av att prata med Försäkringskassan. Hon sa att jag antagligen inte kommer få några pengar eftersom jag överstigit 180 dagar och då bedömer de inte längre min arbetsförmåga på min arbetsplats utan på hela arbetsmarknaden. Citat: ”du kanske kan gå runt och skjuta en rullstol” slut citat.
Var finns det jobbet undrar jag? Där jag bara kan gå runt och putta på en rullstol....
Är de inte riktigt kloka?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar