onsdag 22 april 2020

LCHF

Nu gör jag/vi ett nytt försök till en bättre mathållning.
Vi provar att köra LCHF igen.
Jag måste lära mig att ta med mig egna grönsaker till jobbet, samt mellanmål.
Det är inte så lätt att låta bli mackorna där vid 14-tiden, så eget mellanmål är ett måste.
I dag åt jag både en frukt och couscous till lunchen och det är ju inte utan kolhydrater.
Men det är ett mindset  som man skall komma in i ”bara”.
Jag sa till mig själv förut att det fick vara slut på bantning nu, för min del.
Älska mig som jag är bla bla bla....
Men när vågen visar ett par kilo plus varje gång jag ställer mig på den så måste jag ju någon gång säga STOPP!
LCHF är ju ändå ett relativt enkelt och bra sätt att ändra sin kost på.
Det finns många bra sidor och bloggar om man vill ha bra recept.
En blogg jag har följt länge heter 56 kg, å där kan man hitta bra recept.
Jag börjar så smått så får vi se vart det leder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar