söndag 5 april 2020

Påskfint

Nu har jag påskpyntat och gjort fint här i Hållen.
Skall bara röja i hallen och sedan är jag färdig.
Längtar redan till på torsdag när vi skall åka tillbaks hit och fira påsk.

Den här hönan köpte min svärmor till mig någon gång på 90-talet. Hon sa att varje hem skulle ha en ägghöna, och jag håller med henne.


Ja, vad säger man om dessa äggkoppar i gips?
Det säger i allafall så mycket att alla tre pojkarna gått i samma skola, tripp, trapp och trull.


Dessa båda ägg är nytillskott till vårt påskpynt. Jonny fick dem i julklapp av Eivor så detta är första påsken de får hänga med.


Den här påskkärringen köpte jag på Odenhallen tidigt 90-tal. Barnen tyckte den var läskig när de var små, men häxor skall väl vara lite läskiga. 


Den här fina påsen har Linda sytt. Vi i arbetslaget fick varsin fylld med godis, en påsk för längesedan.
Nu är den fylld med ris och dekorerar morfars gamla skåp.


Ett kitschigt påskris blev det i år, eftersom alla här är allergiska så kan jag inte ta in björkris. Därför får dessa målade pinnar duga. En ljusslinga och lite gamla fjädrar och några ägg får dekorera och that is that...


Dessa ägg fick pojkarna när de var små. De fick varsitt men de är alldeles för små att stoppa något i så killarna blev ganska besvikna och uppskattade det stora godisägget lite mer. Men jag har alltid tyckt att de är söta, så jag köpte dem kanske mer till mig själv än till pojkarna.



Så till sist den här gamla tuppen som får sitta i hallen och lata sig. Inte så vacker, men sällsynt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar