onsdag 29 april 2020

Om jag hade pengar...

Alltså jag menar MYCKET pengar.
Jag har ju pengar så att jag klarar mig, men ibland önskar jag att jag hade mer pengar.
Jag skulle vilja renovera Hållen t ex.
Ta dit en firma som byter fönster och lägger nytt tak och spikar ny panel.
Jag vill renovera badrummet och bygga om köket.
Jag önskar vi hade råd med ett gästhus och ett uterum med ett härligt spa och en bastu.
Vi kommer göra en del av detta, men det tar ju sån tid när vi måste spara och göra allt själva för att spara pengar.¨Det vore så skönt att ta in offerter, åka på semester, komma hem och någon annan hade fixat allt.
Jag tycker inte att det är speciellt roligt att renovera, bara roligt när allt är klart.
Resan dit kan jag gärna skippa.
Jag vet att det är fåfängt att tänka så i dessa tider, tider när folk är sjuka, när människor får sparken och måste leva på a-kassa.
Men jag måste ju få drömma och hoppas och längta.
I Aftonbladet kunde man läsa om 11 saker som aldrig mer kommer bli som vanligt efter Corona.
Men jag vet inte vad det var eftersom jag inte är premiummedlem, rolig anekdot va :)
Jag är så glad att vi har vårt lilla hus på landet. Om vi skulle bli två fattiga pensionärer så kan vi flytta till Hållen där vi kan bo och leva billigt.
Sämre ålderdom kan man få än att flytta dit.
Money money money must be funny in the ritch mans world...

Som avslutning på detta inlägg bjuder jag på en bild från havet nere vid Fågelsundet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar