onsdag 20 januari 2021

Det rullar på!

Nu har jag snart arbetat i två veckor in på den nya terminen.
Det går sakta men säkert. Jag känner varje dag att jag inte vill kliva upp och gå iväg, men jag är nöjd varje dag jag går hem och har ”klarat” en dag till.
Jag är nöjd med mig själv att jag arbetar, men varje morgon letar jag efter orsaker att stanna hemma.
Så är det bara. Jag vill inte gå dit men jag är så nöjd när jag gjort det för jag vet att jag måste just nu och jag har ju haft imycket frånvaro de senaste åren. 
Denna känsla av att inte vilja gå till jobbet har egentligen inte så mycket med själva arbetet att göra. Jag hade nog känt lika oavsett var jag jobbade någonstans. Jag vill inte gå hemifrån helt enkelt.
Jag vill sitta i min soffa och dricka kaffe och kolla på tv, jag vill gå ut med hundarna, plocka lite här hemma, planera och laga mat, åka på loppisar mm mm. 
Jag har arbetat hela mitt vuxna liv på förskola. Jag börjar faktiskt bli lite trött på det arbetet. Det känns som om politiker bara skiter i oss. Vi får mer och mer att göra men mindre och mindre resurser. Jag fyller 55 år i år och det känns som om jag är klar nu. Jag gillar min arbetsplats men det är dags att göra något annat. 
Hela Luddegrejen har också gjort att jag vill prioritera mig och oss. Att varje dag gå iväg och göra något som jag egentligen inte vill känns ju jävligt lite Carpe Diem.
Nä, det är dags för en förändring..... å jag lurar ju på en, men det är inget som går i en grisblink.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar