torsdag 28 januari 2021

Nu tar jag helg.

Semester i morgon.
Syrran kommer från Östersund i morgonbitti.
Vi skall bara vara tillsammans och mysa vi två hela helgen.
Våra barn kommer på AW i morgonkväll. Jonny har flytt fältet och åkt ut till Hållen.
Han skall måla de sista rören i badrummet och på lördag skall han hjälpa en kompis.
Städet var här i går fm, och Ica levererade fyra kassar mat i går em.
Nystädat och nyhandlat till syrran kommer.
Det är inte så jobbigt att vara husfru nu för tiden.
Ja, jag vet att jag tjatar om det där men det är så skönt att slippa städa när man har en kropp som min. 
Ont överallt i både fötter och ben, i armar och rygg.
Efter en dag på jobbet kan jag knappt gå, än mindre komma hem och börja städa.
Dessutom så är jag helt värdelös på att städa. Det är lika smutsigt efteråt som innan. Jag bara flyttar runt smutsen och dammet.
Mina föräldrar skämde bort mig genom att alltid städa åt mig. Jag behövde aldrig hjälpa till. Jag behövde inte ens städa mitt egna rum.
Så ikväll skall jag bara lata mig.
Just nu tittar jag på Skärgårdsdoktorn och myser med mina pälsklingar.
Bra start på min långhelg.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar