söndag 10 januari 2021

Roligt och sorgligt och lite annat

Calles 30-årsfest i går var rolig.
Många skratt.
Vi startade dagen med bubbel och snittar, vi grillade ute på dagen och åt skaldjur inne på kvällen.
Vi hade ett Callequizz och sedan en musiktävling. 
Mitt lag förlorade bara för att jag inte kom på Lynyrd Skynyrd....så surt! Du vet när man sitter och kan svaret men hjärnan har gått på julledighet....


























Det var lite tårar också. Lillebror var oerhört saknad på sin brors födelsedag. 
För mig har det varit en otroligt jobbig julhelg över lag. Jag har gråtit mer den här julhelgen än den förra.
Nej, det känns inte bättre. Inte på långa vägar. Den här sorgen är så oerhört tung att bära så jag vet inte hur jag skall klara det??
Som tur är blev jag tipsad om en Facebookgrupp som heter ”Vi som förlorat barn”.
Där inne känner jag att alla förstår mig och min sorg. Tack Linnéa som tipsade mig om den gruppen. Det kan också vara därför som jag varit så känslomässig på sistone. Gruppen river också bort lite av sårskorpan på sorgen efter Ludwig, men människorna där inne är otroligt stöttande för de vet precis vad jag går igenom.

Nu har vi kommit hem till stan igen. Det är skönt att komma hem även om Hållen också är hemma.
I morgon börjar vardagen igen. 
Vi startar terminen med en studiedag. Klockan ringer 06.00 imorgon......huuuga!
Men det skall bli skönt med lite vardag och rutiner . Slut på godisätande och lata dagar. Nu skall det bli ordning på kosten och jag tänker fortsätta promenera till jobbet även fast mitt körkort är tillbaks i plånboken igen.
10 000 steg per dag är målet och begränsa kolhydraterna, precis som det var före jul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar