måndag 8 februari 2021

Förkyld

Jaha! Då är jag sjuk igen då. Fick vara frisk några veckor efter jul innan snuvan tog mig igen.
Jag kände redan förra veckan att det var på g, men det var i går som jag kände ”på riktigt”.
Har ingen feber men har snuva i hela huvudet.
Så nu sitter jag i soffan och bara glor.
Hundarna är lyckliga när jag är hemma och de får rå om mig hela dagen.
Som vanligt blir det ju tufft på jobbet när man är borta, men vad skall jag göra?
Det är nu som HR tycker att vi skall peppa varandra att inte stanna hemma?.... eller?!
Vi som jobbar inom förskolan blir lätt sjuka, vissa(t.ex. jag) mer än andra.
Det kan ju bero på att psyket är i dåligt skick, tänker jag. Men det trodde inte kvinnorna på HR.
Jag vet inte vilken psykologibok de har läst, men nog blir du lättare fysiskt sjuk och du inte mår bra psykiskt? Eller är det bara jag som tror mig veta det?
Ja ja, i alla fulla fall så känner jag mig förkyld och eländig i dag och jag tänker inte röra mig ur fläcken.
Bara sitta här i myskläder och vara.
Det är bästa medicinen.
Du får en bild på mina pälsklingar istället för en bild på en förkyld Maggan.


Ja, just ja!!
I dag fyller ju min svärdotter år.
Grattis fina Agnes!!💖



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar