onsdag 10 februari 2021

”Törlej”

Det är vad jag är, just nu.
Det betyder att man är skitless, på jämtska.
Efter två dagar hemma utan gubben och utan att ha varit på jobbet, så känner jag mig lite pratsjuk.
Lite sällskapssjuk, helt enkelt.
Jag har snart stickat två mössor och dessutom försöker jag plocka iordning inför städ i morgon. Men lite sällskap saknar jag. Jag är dålig på att vara ensam hemma. Avskyr det.
Hundarna, åtminstone Katla är jättetrött på att vara inomhus, men samtidigt kan hon inte ta långa promenader utan att börja frysa om tassarna och hoppa på tre ben. Hon stannar och gnäller och vill gå in direkt så båda hundarna blir väldigt understimulerade i kylan.
Katla sitter på soffan och tittar ut hela dagarna.
Ja, vi längtar efter våren nu, både hundar och människor.

I morgon skall jag jobba och på fredag em åker vi till Hållen.
På lördag får vi gäster.
Det ser jag fram emot.
Nä, nu skall jag trolla fram lite middag.
Go Kväll!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar