torsdag 14 februari 2013

Carpe Diem

Egentligen avskyr jag det ordet för att det står på varenda vägg, vykort och kudde i varenda affär, hem och katalog.
Men innebörden är ju både fin och tänkvärd.
Carpe Diem- Fånga dagen.
Ooooo...vad jag försöker att göra precis just det.
Ta tillvara på stunden som är precis just här och nu, men oooo vad jävla svårt det är.
Jag längtar till i morgon för då är det fredag. Jag längtar till sommaren. Vad roligt det var förra sommaren. Tänk om man vore ung igen. Shit! snart är jag gammal på riktigt. Kan jag inte nå min målvikt snart. Tänk vad tjock jag var förra sommaren. Undrar när jag kan åka upp till Östersund? Vad fort tiden gick när tjejerna var här hos mig. Snart åker Jonny på resa igen, vad trist :(  , Vad ska vi hitta på i sommar då? osv osv i all oändlighet...
Ja, så här går mina tankar hela tiden. Dåtid och framtid, framtid och dåtid. Sällan här och nu.
Jag är alltid någon annastans.
Ständigt dåligt samvete för allt som jag inte gör. Aldrig nöjd med det som jag faktiskt gör.
Would have, could have, should have is my middle name.
Carpe Fu**ing Diem.
Fånga dagen!
Hur då?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar