tisdag 5 februari 2013

Storhandlat

Det är skönt att sluta tidigt på tisdagar.
Då kan jag åka och veckohandla på Kvantum utan att behöva trängas med sönderstressade småbarnsföräldrar och annat löst folk.
Jag läste en statistik en gång som sa att tisdagar var den lugnaste dagen på hela veckan att åka och handla på.
Jag kan gå runt på affären och poa på utan att bli ikullsprungen eller påkörd. Inga ungar som skriker och inga köer.
Jag har handlat och klockan  är inte ens tre på eftermiddagen.
Lyxliv!
Nu ska jag fundera på vad jag skall göra till middag?
Det skall bli parrmalindad färsk kycklingfilé med pesto och fullkornstagliatelle, tror jag.
Man smörjer in filéerna med pesto och sedan lindar man en skinkskiva kring varje filé och stoppar in dem i ugnen. Det låter väl gott?
Till detta gör jag en varm vitlökssås på mini créme fraiche. Värsta lördagsmiddagen juu!
Så får det bli.
Nu ska jag vila en stund tror jag!
Eller så sätter jag mig vid köksbordet med en kopp kaffe och bara lyssnar på tystnaden. Det låter väl också skönt?

2 kommentarer:

  1. Kommer du ihåg när grabbarna var små och vi tyckte att det var rena rama lyxen att åka å handla på kvällen utan gubbar å ungar....jag vill minnas att vi poade på i timmar! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var vår lilla minisemester det. Vi gick på Odenhallen i flera timmar :)

      Radera