måndag 18 februari 2013

Morgontankar

Tankar från Maggan, Fänrik Stålsgatan, Nyby Gård, G.a Uppsala, Uppsala, Uppland, Sverige, Norden,  Europa, Jorden, Universum (skrev du så här på breven när du var barn? Det gjorde jag!)

Sista februariveckan då (nästan).
Jag gillar februari av en enda anledning, att den går fort(ganska).
Om en vecka är det mars (1½).
Man måste tänka positivt :)
I dag jobbar Jonny hemma och jag jobbar på förskolan, där jag alltid jobbar :)
I bland önskar jag att jag också hade ett jobb där jag kunde jobba hemma då och då.
Efter jobbet skall jag träna. Jag önskar ibland att jag hade ett jobb där jag kunde träna innan jobbet istället. Man är ju så trött efter en arbetsdag att man bara vill åka hem. Men som tur är så går det ju fort att träna på Curves.
Sportlovet börjar här nere i dag. Ludde är ledig men ingen annan. Jag hade ingen möjlighet att ta ledigt den här veckan för min kollega är redan ledig. Inte för att jag måste aktivera Ludde, men det är klart att det hade varit mysigt att kunna åka bort någonstans på lovet.
Nu är det som det är.
Jag och Ludde får göra något mysigt tillsammans tex i morgon när jag slutar tidigt.
Inte städade jag något i helgen heller. Alltid detta dåliga samvete för allt som jag INTE gör. Aldrig nöjd med det som faktiskt sker.
Är det bara jag eller?
Nu måste jag sätta fart. Koka gröt, borsta tanden och packa träningsväskan.
Det är måndag, bara att sätta tänderna i den här nya veckan och se jävligt glad ut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar