tisdag 13 januari 2015

Nervös

Det är så skönt att vara tillbaka till vardagen igen.
Skönt att äta bra och god mat igen.
Jag ser på FB att många jag känner väljer att äta efter LCHF men jag tycker det är så skönt och gott att äta min viktväktarmat igen.
Jag vill inte starta någon debatt och jag tänker inte försvara mitt sätt att äta men jag känner i hela kroppen att detta är det rätta sättet att äta på.
Jag vet att många går ner i vikt av att äta LCHF och jag vet att många tycker att de mår bra av det men jag ser också att många äter fel.
Äter sig mätta på fett och mycket protein.
Jag äter egentligen också LCHF men inte så mycket fett.
Mycket grönsaker lite kolhydrater och lagom med proteiner. Så tror jag att det är bra att äta. 
Jonnys hjärtläkare nästan förbjöd honom att äta så där mycket fett så vi hade inget val än att välja bort den dieten.
Det blir ju jobbigt om vi skall äta olika slags mat hela tiden. 
I går åt vi världens godaste pasta till middag. Hackade tomater och hjordärtskockhjärtan som jag fräste i lök, vitlök och örter. Till detta åt vi fullkornstagliatelle och kokt broccoli.
Hur gott som helst utan vare sig grädde eller smör.
Jag har inte haft magkatarr sedan jag kom hem från Hållen och började äta rätt igen. Jag förstår inte varför vi ramlar tillbaka i gamla mönster så fort vi är lediga och inte planerar vår mat?
Jag rekommenderar verkligen alla som har svårt att hålla vikten att göra ett besök på VV. Det är annorlunda där nu, inte som på 90-talet när det var lite bökigt med allt vägande av mat hit och dit.
Nu är det lätt och roligt att vara med igen.
Ändå är det så svårt att bryta gamla mönster.
Man är så inkörd på gamla recept och sitt gamla sätt att äta på.
Gamla beteenden är de svåraste att bryta har jag läst någonstans och det stämmer ju.
Jag är lite nervös nu för jag skall gå dit och väga mig om 30 minuter. Skämmigt att gå upp i vikt men det är bara att ställa sig på vågen med högt huvud och tänka att jag är i alla fall här igen.
Jag ger inte upp.
TJOCKIS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar