söndag 18 januari 2015

Söndag i dag då

Vi äter väl en frukost nu och gör oss iordning.
Vi har en hel del grejer att packa i bilen innan vi åker hem till stan. Verktyg och spackelgrejer, jobbarbyxorna, en stege, mm mm.
Grejer som flyttas hit och dit hela tiden.
Vi skall handla mat också eftersom killarna kommer hem på middag i em.
Vad vi skall äta är en annan fråga.
Något gott, smalt och enkelt, det är inte så enkelt att komma på.
Jag får googla på lite recept.
Men innan jag gör ett levandes någe så behövs här en kopp kaffe till.
Sedan blir det äggröra och skinka till frukost.
Jag vill inte åka hem för nu vet jag till 100% att vi inte kommer tillbaks förrän i början på mars.
Det är många veckor av slit och släp, packning och renovering.
Usch!
Jag är avundsjuk på alla som tycker det är roligt att spackla och slipa, måla och tapetsera.
Själv avskyr jag det.
Jag vill bara att det skall vara färdigt NU, helst igår.
En kopp kaffe till och sedan sätter jag fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar