tisdag 6 januari 2015

Nu ÄR det slut

Nu är jullovet slut för den här gången.
Jobbångesten som jag hade i förrgår har lagt sig. Mitt öga, som jag rispade mot granen igår, verkar vara bra i dag.
Nu skall vi bara plocka ihop det sista och åka hem till Uppsala.
Vi skall hitta en affär som är öppen så att vi kan köpa en god middag till oss och våra killar som kommer hem på middag.
I morgon börjar vårt nya liv med en rivstart.
Jonny börjar sitt nya jobb och vi skall börja packa.
Om 1 1/2 månad flyttar vi. Det känns bra att vi har god tid på oss att rensa, packa och flytta.
Vårt nya liv börjar nu.
Efter över tretton år i en hyresrätt skall vi flytta till vår egen lägenhet som vi kan renovera som vi vill.
Den känslan är awesome 
Jag ser inte fram emot renoveringen men jag ser fram emot att få flytta in i en nyrenoverad lägenhet så det är bara att jobba på och se glad ut.
Nu skall jag åka hem till stan,
See you!
Min Amaryllis som jag tänkte slänga ville tydligen blomma en gång till.
Den har haft totalt 14 klockor den här julen. Den har blommat oavbrutet sedan jag fick den i slutet på november.
Den förstår inte att julen är slut nu.
Inte jag heller!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar