torsdag 1 januari 2015

Nu skall här bli andra bullar

I dag börjar jag med mitt första nyårslöfte.
Operation spara pengar.
Därför köpte jag mig en kassabok i går.
Vi får se hur krångligt det blir att skriva i den varje dag då.
Jag kanske inte orkar hålla på ett helt år, men ett par månader i alla fall. Bara så att jag får lite koll på vad vi lägger pengarna på jag och min man,
I dag skall jag åka stan runt och hälsa på lite folk.
Jag skall hämta ett halsband hos Pernilla, en tavla hos Cina och sno åt mig en fika hos Eivor.
Men först skall jag sitta här i Ninas kök och dricka en kopp kaffe i lugn och ro.
Fundera över vad detta nya år kan ha i sitt sköte.
Bara bra saker hoppas jag.
Jag hoppas 2015 blir ett bra år, ett lugnt och skönt år när väl flytten är avklarad.
Jag hoppas att mitt knä pallar med att jobba och att det blir lite lugnare på jobbet till våren.
Det känns skönt att vi går mot ljusare tider igen.
I morgon skall jag hem till Hållen och slänga ut julen.
Köpa vita tulpaner och inreda gästrummet med alla mina fina saker som jag har köpt.
Att få inreda i nya lägenheten känns också helt underbart.
Kram på dig som läser min blogg varje dag.
Snart har jag skrivit i åtta år och jag orkar nog ett år till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar