onsdag 15 april 2015

Att tycka om sig själv

Man läser överallt hur viktigt det är att älska sig själv.
Om man inte älskar sig själv så kan man inte älska någon annan.
När jag gick ner i vikt så började jag gilla det jag såg i spegeln för första gången sedan anno dazomal (Ja, det stavas så för jag har googlat på det).
Men så gick månaderna och så som jag ser ut nu är inte så konstigt längre.
Det är inte förrän jag tittar på gala kort som jag fattar hur tjock jag var.
Men tillbaks till nutid. Nu har jag vant mig vid mina minus 25-27 kilo och nu tycker jag att jag ser fetare ut än någonsin.
Nu börjar jag med mina elakheter i mitt huvud igen. Hur tjock jag är och hur mitt fläsk hänger och dallrar.
Jag tycker aldrig att jag är fin i håret och min hy ser grå och pluffsig ut.
Man blir som man tänker liksom.
Det är svårt för mig att tycka om mig själv.
Nu är jag peppad att gå ner några kilo till men det hjälper liksom inte. Jag tycker ändå att jag är karaktärslös och lat, lite dum och ful.
Ögonen ser vindögda ut och mina tänder är gula.
Undrar varför jag älskar att klanka ner på mig själv hela tiden?
Det spelar ingen roll att min familj säger att jag är fin för det spelar ingen roll när jag mal mina hemskheter i skallen hela tiden.
Jag skriver inte detta för att du skall springa runt och kalla mig vacker i morgon. Jag skriver av mig för att må bättre.
Vad någon annan tycker är inte viktigt, det är vad JAG tycker om MIG som har någon betydelse för hur jag skall må.
Så nu är jag trött på att vara dum mot mig själv, nu måste jag hitta en stil som jag gillar med mig själv och nu skall jag börja ta hand om mig själv igen.
Jag skall börja med att klippa mig kort och sedan fortsätta att gå ner i vikt.
Mina naglar som hade växt ut har jag bitit av men det är ju "bara" att sluta bita igen. Ta hand om mig själv helt enkelt.
Helt enkelt...
Här kommer några bra affirmationer.
Dessa skall jag sätta på hallspegeln så att jag ser dem varje dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar