torsdag 9 april 2015

Det är bara att sätta igång igen.

Efter varje långhelg är det samma sak.
Jag kämpar som ett djur för att gå ner några futtiga kilon som jag sedan går upp igen på ett litet kicks å fort det blir jul eller påsk eller semester.
Men jag tänker inte ge upp.
Jag börjar igen.
Jag har lite svårt med sockersuget nu efter allt påskgodis som jag smällt i mig i helgen.
Jag måste hitta mina viktväktarpapper så att jag kan sätta fart med att äta mättande mat igen.
Det är det enda som kan få mig på fötter efter en helg som denna.
Med mättande mat får jag äta hur mycket jag vill utav några få utvalda råvaror.
Det är svårt att mäta och äta lite när man töjt ut magsäcken med skräpmat under flera dagar.
Du som tycker att jag är jobbig med mitt tjat om vikten upp och ner och kanske tycker att jag borde ge mig nu förstår inte att jag ALDRIG mer vill väga 112 kg.
Jag tänker inte ge upp bara för att jag får bakslag då och då. Jag kommer nog att få kämpa med min vikt i hela mitt liv hur jobbigt det är må vara.
Jag hoppas ju givetvis att jag skall få inspiration att INTE tappa kontrollen så fort det blir en långhelg ute i Hållen.
Att kunna hålla mig till nyttig mat även på jul och påsk.
Jag har fortfarande för många "måsten" när det gäller mat och långhelg. Inte så mycket för min egen skull men för min familj.
Jag tror att de inte kommer tycka att det blir mysig jul eller påsk om jag inta gör samma mat som jag alltid har gjort.
Det krävs en bättre planering från min sida till nästa gång som kanske är midsommar.
Att äta nyttigt och gott även då är mitt mål för nästa gång som familjen samlas under flera dagar.
P*L*A*N*E*R*I*N*G är nyckeln till allt.
 Nu väntar ännu en dag med dessa jäkla mackor som jag blir sugen på varje dag på jobbet.
Hur skall jag kunna programera om mig till att inte vara beroende av hårdbröd till maten på jobbet?
Hemma käkar jag aldrig bröd till måltiderna och på jobbet kan jag inte låta bli.
Konstigt.
Nu skall jag käka gröt.
God Morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar