fredag 24 april 2015

God morgon glada mask!

Man är ingen kaxigbert när klockan ringer 05.00 inte.
Men det är fredag och bara det gör att benen svänger över sängkanten liiite lättare än en vanlig onsdag.
I dag skall jag göra det jagite gjorde i går. D.v.s handla lite till våra gäster i kväll. men jag skall göra det lätt för mig. Det blir nämligen tapas.
Handla och lägga upp på fat bara.
Enkelt och gott.
Det blir nog lite körigt i dag. Jag ensam med en vikarie, men det skall nog gå. Allt går.
Klockan 15.00 stämplar jag ut och det känns härligt.
Mycket kan man säga om hur det är att arbeta på förskola men arbetstiderna är det inget fel på.
Arbeta, handla, städa lite och sedan fredagsmys med gäster.
Det kommer bli hur bra som helst.
Ååå om jag bara fick sova i ett par timmar till!
Jag är så trött just nu.
Kaffet hjälper knappt.
Ögonlocken är tunga som bly. Det är som om någon har satt tyngder i mina ögonfransar.
En liten cykeltur till arbetet gör nog susen.
Det är såååå skönt att cykla till jobbet varje dag. Nu tycker jag nästan att det är för nära till förskolan. Skulle kunna cykla i minst en kvart till varje dag. Jag känner mig som Hedvig när jag kommer på min damcykel.
"Kom å skriv mig det på näsan, Kom å skriv mig det på näsan, kom å skriv mig det på näsan, den som våååååågar! Ja!"
Du som kollade på barnprogram på 70-talet kanske vet vad jag snackar om och kan sjunga med i sången? :)
Nä men annars är väl allt bra med mig. Hoppas att du får en sjysst fredag och en underbar helg. Nästa vecka är det en tredagars bara. Härligt! alla veckor borde vara tredagarsveckor. Då skulle man orka utan att bli sjuk och utan att ens händer skulle värka sönder.
I går fick jag be om hjälp för att dra igen barns dragkedjor. Mina händer klarar inte det längre och det är skitjobbigt.
Att vara på arbetet och inte kunna arbeta är inget jag rekommenderar.
Nä, skulle inte detta bli en klagoblogg, utan en superpositiv fredagsblogg så vi hörs vid horisonten då.
Tingeling!
Trött och glad tant.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar