torsdag 7 januari 2016

Endast 2 kg

Ställde mig på vågen i morse.
Livrädd!
Trodde det skulle vara 8-10 kg plus sedan jag stod där sist för ca 1 månad sedan.
Lyckan när jag såg att det bara var 2 kg plus.
Jippi!
I dag börjar jag Äggfasta.
6-12 ägg per dag plus lite majonnäs och fettkaffe.
Tänkte att det skulle vara bra för att få bukt med mitt sötsug som jag lyckats bygga upp under julen, samt att få en kickstart i min viktnedgång till operationen.
Vore ju skönt att inte känna sig som en feitmaluskbuk när man läggs in på sjukhuset om ca 1 månad.
Dessutom är man ju alkoholfri under en sådan fasta och det är inte heller så dåligt efter alla julöl som slunkit ner under helgerna.
Bara 2 kg plus alltså!
Trodde ärligt att det skulle vara mycket, mycket mer.

Å nu är julen bortplockad även här i stan.
Skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar