tisdag 5 januari 2016

Trettondagsafton

I dag jobbar väl alla som vanligt, antar jag.
Några av er har kanske tagit ledigt och några har kanske halvdag. Men de flesta jobbar nog som på en vanlig tisdag.
I morgon är en röd dag och då är väl de flesta lediga i alla fall.
Inte min man dock, han skall mötas med jänkare han. De struntar i att vi i Sverige har söndag i morgon.
Men ring till dem på Thanksgiving och försök få tag på någon.
"Ja, e int' bitter" 
I dag skall jag åka in till Skärplinge och handla lite.
Gå på loppis på Röda korset, handla mat på ICA och kolla in inredningsbutiken i Skärparbo.
Jag är ute efter en fin liten hylla att ha här i köket, samt en paradhandduk.
Paradhanddukar är inte något man bara kan åka och köpa någonstans. Dessa måste man hitta på loppis eller brodera själv.
Detta är en paradhandduk, om du undrar.

Efter min lilla tripp till Skärplinge skall jag åka hem och laga mat till oss och några gäster.
Anna och Erik kommer hit i kväll.
80-tals tema på menyn.
Hoppas de kommer att gilla det.
I morgon åker vi hem till stan för att ta bort julen där och för att fira Callekillen som fyller 25 år på lördag.
På måndag börjar vardagen igen.
Men först en härligt trettondagsafton med goda vänner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar