söndag 3 januari 2016

Hur ska jag lyckas?

Funderar mycket över min vikt just nu.
Har gått upp en del under december och under julhelgen.
Har ätit godis, bröd, ost och annat gotta.
Hur skall jag göra nu då?
Skall jag fortsätta gå upp i vikt?
Nä, det vill jag ju inte.
Skall jag banta igen?
Vilken diet skall jag i så fall välja?
Skall jag ta bort kolhydraterna? Räkna kalorier? 
Båda sätten fungerar ju, så det är väl "bara" att välja något sätt och starta,
När skall jag börja då?
I dag?
I morgon?
Efter Trettonhelgen?
Hur blir det då med mitt nyårslöfte?
Jag lovade ju mig själv att inte fokusera så mycket på maten, äta gott och nyttigt, försöka röra på mig mer och vara snäll mot mig och min kropp.
Hur gör jag detta då?
Ja, det är knepigt att vara människa du,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar