söndag 24 januari 2016

Gräsänka

Nu har Jonny åkt. Åtminstone till Arlanda. När han får lämna Sverige är ännu en gåta?
Flyget skulle gå 10.40, nu är det försenat till 12.15. Killen i incheckningen sa att det är 5 timmar försenat. Kl 12.15 får Jonny besked exakt när han skall åka. Som det ser ut nu så flyger han vid 16-tiden.
Han är framme i New York mitt i natten, svensk tid, då skall han ta en hyrbil och köra i minst två timmar ner till Allanstown. Om han ens får lämna New York när han kommer fram.
Men alla hotell är fullbokade så han har ingenstans att sova om inte Guvernören släpper på förbudet att köra ut ur stan.
Vilken soppa!
Å folk tycker att Jonny har ett lyxigt jobb.
Inte alltid va!?
Själv sitter jag här hemma och är orolig för min lilla gubbe. 
Orolig för flyget över Atlanten, stormen, terrordåd, köra bil i snöoväder i USA utan varken GPS eller vinterdäck.
Nä, jag tycker han skall hålla sig hemma hos mig jag.
Den här gräsänkegrejen är ingen höjdare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar