torsdag 14 september 2017

Besviken och gräsänka

Det blir ingen katt för mig.
Var och snusade på några i går och jag blev jätteallergisk.
Mina ögon svullnade igen och näsan snorade och Ludde kände av sin astma.
Klart att jag blev besviken.
Jag hade hoppats så mycket på denna kattras.
Förstår egentligen inte varför eftersom jag VET att jag är superallergisk mot katter.
Hon som hade uppfödningen sa till mig att inte ge upp.
Hon sa åt mig att komma tillbaks när hon inte hade kattungar och när det mer var som vanligt där hemma.
Just nu hade hon tio katter där, fem vuxna och fem ungar. Det var extremt mycket katt i hela lägenheten, sa hon.
Det bästa vore om jag kunde få låna hem en katt av någon uppfödare och ha den ensam hemma ett tag.
Hon sa att jag inte skulle ge upp, vi skall prova igen lite senare.
Men jag har nog gett upp drömmen om att någonsin kunna ha en liten katt här hemma.
Det känns jättetrist!
I dag kliar mina ögon fortfarande och näsan är fortfarande snuvig.
Skit också!

I dag drar Jonny till Hållen men jag stannar hemma, åtminstone till på lördag. Jag skall umgås på fredag och kanske gå ut på stan en sväng. Om inget händer på lördag så kanske jag åker upp till gubben. Ludde skall till Stockholm så jag blir alldeles solokvist och det hör inte till vanligheterna.
Det kommer kännas konstigt i kväll när jag är helt själv. Kommer inte ihåg när jag vet det sist.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar