torsdag 28 september 2017

Saker som irriterar mig:

  1. Sega människor i trafiken. Måste det ta flera minuter att komma iväg med bilen vid rödljus? Måste man köra 5 km under hastighetsbegränsningarna? Man behöver inte ha 30 m till nästa bil när man står i bilkö....ja, du fattar!
  2. Att det aldrig blir höst och kallt så att jag får klä på mig. Jag har svettats i flera månader nu. Snart är det oktober men det är fortfarande sol och 17/18°c i skuggan. Jag döööör!
  3. Människor i affären som tror att de är helt själva där. Tanter som ställer kundvagnen mitt i vägen och vänner som stannar mitt i gångarna och pratar. Hallå! Jag har lite bråttom, kan jag få komma förbi?! Ni står i vägen med era kundvagnar, barnvagnar och rullatorer!
  4. Min parkeringsapp har bytt zoonnummer i hela Uppsala, men ingen har bemödat sig med att åka runt och skriva dit rätt zoonnumner. Alltså måste jag ringa parkeringsbolaget varje gång jag skall parkera på ett nytt ställe och fråga efter det rätta zoonnumret. Irri!
  5. Varför måste alla människor åka Fyrislundsgatan till jobbet på mornarna? Det är ju kö från Gränby till Cilli varje morgon och eftermiddag.
  6. Alltså tvätt! Jag har tvättat i trettio år. Fy faan vad trött jag är på tvätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar