måndag 11 september 2017

Surströmming och lite blandad kompott

Alltså, jag vet inte varför jag glömmer att blogga. Det är precis som att jag inte orkar längre.
Det är jobbigt att skriva, det som jag förr tyckte var skönt och roligt har nu blivit jobbigt och tråkigt.
Men det är ju inget tvång att skriva blogg, så jag skriver väl när lusten faller på helt enkelt.
Nu t ex.
I helgen åt vi surströmming. Den årliga skivan gick av stapeln.
Vi blev 11 st på loftet. Alla åt inte, några smakade för första gången och några mumsade som om det var deras sista måltiden.
Tyvärr tog jag nästan inga bilder men här kommer några.






I går blev det en lat dag i Hållen med Kebab i Skärplinge och två filmer.
Jag lyckades fånga en regnbåge på bild.

Vi stannade kvar en natt till så nu är vi snart på väg hem till stan och veckans första arbetspass.
I kväll skall vi gosa katt.
Håll tummarna att jag inte blir allergisk!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar