måndag 4 september 2017

Nu är det höst

Den första september började ju hösten "på riktigt" så att säga.
Inte bara för att den första höstmånaden började utan man märker det även ute. på träd och blommor.
Värmen är inte heller lika tryckande längre, utan luften börjar bli klarare, skönare att andas.
Kräftskivan har varit och på lördag går vår årliga surströmmingsfest av stapeln. Sedan är det bara att börja räkna ner till jul.
Nä, inte riktigt. Det är mycket som händer där emellan. Kicki och Lars kommer ner i slutet av september och då skall vi se Brolle JR på Cirkus i Stockholm.
Min kusin gifter sig i oktober och då blir det fint bröllop i Haninge.
Yngsta och äldsta sonen fyller år, 23 resp 29 år och det skall väl firas med både buller och bång.
Allt blandas med lite mindre skojiga cytostaticabehandlingar och annat jobbigt.
Det blir en vanlig men ovanlig höst med andra ord.
I dag börjar en ny vecka med både  jobb, APT och sonens nya behandlingar. Nu håller vi tummarna att denna medicin skall hjälpa bättre än den förra.
Jag vill åka på IKEA i veckan också. Har lite smågrejor att handla till helgen och så vill jag ta ner gardinerna i vardagsrummet och sätta upp en vit kappa istället.
Gardinerna jag har är jättefina men jag vill dölja det översta på fönstren och då är det ju en gardinkappa som gäller.
Ja, detta är mitt liv just nu. Allvarliga saker som blandas med helt oviktiga grejer. Allt snurrar runt skallen och blir till en salig röra till ljudet av min tinitus.
Jag önskar dig i allafall en bra måndag och så "ses" vi lite senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar