fredag 25 oktober 2019

Spotify

Sitter och lyssnar igenom Luddes spotifylistor.
Det är höjden av självplågeri.
Lyssnar och gråter och gråter och gråter.
Känner igen låtar och minnen kommer till mig.
Minnen av en ung och lycklig Ludwig.
En Ludwig som skall ut på krogen, en Ludwig som sköter musiken på våra hemmafester, en Ludwig som skall till Peace & Love eller till Bråvalla på festival.

Varför lyssnar du då? kanske du tänker...
Ja, ibland är det skönt att bara ge sig hän i sorgen, inte pressa undan den och vara duktig.
Lyssna, komma ihåg, längta och gråta är också viktigt.
Någon gång i framtiden kanske jag kan lyssna utan att gråta, lyssna, komma ihåg och le istället.
Men just nu är det bara sorg.
Avgrundsdjup sorg och ilska.
Varför var just min vackra och levnadsglada son tvungen att bli sjuk?
Det är en på fyra miljoner som får den här cancerdiagnosen.
Det är svårt att ta in att just min Ludwig skulle ha sån otur.
#fuckcancer




2 kommentarer:

  1. fuck cancern den hoppas jag försvinner för gott. ett för alla som blir drabbade

    SvaraRadera