söndag 20 oktober 2019

Tre år

Denna söndag för tre år sedan fick vi veta att du inte hade gallsten. 
Smärtan berodde på en stor tumör.
14 cm i diameter.
De kunde inte säga om den var godartad eller ej, men det skulle vi få veta i morgon, på måndagen. 
Marken drogs undan under mina fötter, jag grät och jag kände pulsen i mitt huvud.
Du var också ledsen.
Kunde inte lämna dig själv på sjukhuset, så jag fick sova kvar i ditt rum.
Du låg och spelade medan jag tittade på första avsnittet av ”Så mycket bättre” på TV4 play från igår.
Tankarna bara for runt i huvudet på mig medan du verkade så lugn.
Mitt katastroftänk gjorde väl att jag redan började tänka på att du nu skulle tyna bort och dö, medan du själv inte hade något annat mindset än att du skulle fixa detta och bli frisk igen.
Tre år sedan i dag.
Älskade Ludwig❤️
En vecka senare var tumören bortopererad. 



Men ...



1 kommentar: