onsdag 2 oktober 2019

Gravsatt

Nu är Ludwig gravsatt. Det innebär att hans aska nu är utströdd i minneslunden i gamla Uppsala kyrkogård.
Vi har beställt en plakett som kommer att sättas upp så fort den är färdig.


Det är en dyster dag i dag.
Vaknade med huvudvärken from hell.
Det regnar ute och jag vill inte flytta mig från soffan på hela dagen.
Beskedet om att Ludwig nu är gravsatt känns både bra och hemskt.
Av min fina son är nu bara aska kvar.
Det är tungt, så jävla tungt.
Det sköna är att snart är allt det praktiska över. Sorgen kan inte riktigt ta sin plats förrän allt är klart med begravning, gravsättning, bouppteckning, uppdelning av saker. 
Det är forfarande en del kvar att göra av allt detta.
Men för varje del som blir klar känns det bättre och bättre. Det är som att pilla i ett stort och varigt köttsår för varje gång man måste titta på hans saker och bestämma vem som skall få vad.
Såret kan inte börja läka förrän allt sådant är klart. 
Nä, den här dagen började som en skitdag.
Jag hoppas kraft skall komma till mig så att jag orkar med dagens lilla to-do-lista:
  • Fixa disken och slänga gammal mat i kylskåpet.
  • Vika tvätt
  • Bädda rent i sängen
  • Åka till Bauhaus och köpa skruv och glödlampor
  • Gå med grejer till ett redan överfullt källarförråd
  • Skruva ihop lådorna till nya sängen
  • Laga middag, inte käka ute!!!!!

1 kommentar: