fredag 4 oktober 2019

Höstrusk

I dag är det verkligen ruggigt ute.
Ingen sol, blåsigt och endast 4°C.
Hundarna vill inte vara ute alls. De vänder i dörren när jag säger åt dem att gå ut och kissa.
Inget regn i iallafall.... än så länge.
I dag tror jag att vi håller oss inomhus. Jag har tinat en påse kycklingvingar som jag lagt i marinad. Vi grillar dem i ugnen i kväll och till det gör jag en härlig svamprisotto.
Annars har jag inte så mycket på min agenda i dag. 
Jag har en massa tråksaker jag borde göra. Men det är en helt annan sak.
Städa, skura, tvätta laga, handla...... det kan jag göra någon annan dag.
Prokrastinera, tror jag det heter.... hahaha!
I morgon skall vi städa på loftet och ta in den nu tömda poolen.
Nästa helg kommer ju våra ungdomar för att minnas Ludwig som skulle fyllt 25 år på söndag. 
Då tänkte vi sitta och mysa på loftet på fredagskvällen och tills dess vill jag ha dammat bort spindelnäten och få bort ett stort getingbo.
Getingarna har väl övergivit det nu, hoppas jag.
Jag och Lilla My öskar dig en fin fredag!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar