onsdag 16 oktober 2019

En vecka

Nu har vi kommit hem från vår vecka i Hållen. Vi har inte hunnit göra så mycket där ute som vi hade hoppats på, för vädret har varit bara regn och rusk.
Inte kul att vara ut när det står som spön i backen hela tiden.
Men vi har haft det skönt ändå. Vilat och myst ikapp.
Nu är vi hemma i stan och det är också skönt på sitt sätt.
Jonny har ett jobbsamtal om en kvart och sedan skall vi käka middag på PONG.
Det känns som en bra avslutning på veckan. Sedan två dagar så är det helg igen och på måndag börjar jag jobba.
Visserligen endast 25%, men ändå. Det känns lite kymigt att komma tillbaks. Det har varit en stor omorganisation under min frånvaro plus att många av mina fina kollegor har slutat.
Det känns lite gruvensamt att komma tillbaks, minst sagt.
Men först några dagar hemma och kul med kompisar på fredag.

Mitt gästrum håller på att förvandlas till ett mysigt 70-talsrum.
Vad tycks om mina nya(gamla) gardiner som jag vann på Tradera. Marimekko a la 1972.
Fina va??
Hade någon sagt till mig för ett par år sedan att jag skulle tycka om 70-talsinredning så hade jag garvat. Men nu tycker jag att det blir skitmysigt här inne.
Gult, orange, rött, grönt och brunt....i love it.
Tror inte att Jonny är lika förtjust som jag, men det struntar jag i ;)
Nu letar jag efter påslakan från 70-talet också, men det är inte så lätt att få tag på längre.
Har du två likadana bäddset hemma hos dina föräldrar så får de gärna sälja dem till mig. Bara de är hela så vill jag köpa dem.
Gröna, röda, bruna, gula spelar ingen roll.

 Bilden är endast ett exempel på hur de kan se ut för att jag skall vilja köpa.
Letar som en tok på alla loppisar, men jag tror de försvinner snabbare än smör i solsken för jag har inte lyckats hitta några i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar