lördag 29 februari 2020

Det löser sig...

... sa hon som sket i vasken.
Ja, det löste sig för mig också. Nu är jag tjänstledig retroaktivt from 22 januari. 50% först och främst, sedan 25% from 1 april. Jobbar 75% fram till semestern och sedan får jag se?
Jag kanske säger upp mig och blir lyxhustru till hösten, eller... nä.
Fast det skulle ju vara skönt alltså. Gud vad tråkigt tänker kanske du då, men jag skulle älska att inte behöva jobba.
Tror jag skulle ha häcken full ändå.
Har också anmält mig till en samtalsgrupp i kyrkans regi. Den startar den 10 mars och pågår till maj. En sorggrupp för oss som  förlorat en nära vuxen.
Tror det blir bra att få samtala med andra i samma situation. Den hålls av prästen som begravde Ludde och han var superbra tyckte jag.
Den 16 mars börjar de att renovera badrummet hemma i stan. Då flyttar jag hem till Anna och Erik och Jonny flyttar med hundarna ut till Hållen.
Han jobbar hemma så länge renoveringen pågår.
Det skall bli så härligt med ett nytt badrum. Fräscht!
Jonny håller på att planera en massa byggen ute i Hållen också.
Ny framsida, med ny bro och trappa. Påbörja utbyggnaden mot baksidan, renovering av badrum mm mm. Allt beror på hur mycket han får i bonus i år ;)
Själv vill jag bara gå runt och pilla mig i naveln, men han sätter nog mig i arbete också ska du se.
Sista helgen i mars kommer syrran ner, det ser jag fram emot. Tycker inte om att vi bor så långt ifrån varandra.
Påsken kommer vi att fira hr i Hållen, tänkte resa till Island först, men vi sparar pengarna till Hållens badrum istället. Förhoppningsvis kommer någon av sönerna ut och firar lite påsk med oss också.
Sista april kommer Kicki och Lars ner. Vi skall göra Valborg i Uppsala och sedan gå och titta på Danny på 1:a maj.
Första helgen i juni är det arbetshelg i Hållen och sedan är det midsommar.
Veckan efter midsommar åker vi till Spanien och firar 30 årig brölloppsdag tillsammans med Carl och i Agnes i Nerja.
Sedan semester som avslutas med Storsjöyran.
Bröllop i september. Två styckna för att vara exakt. Ett i Jämtland och ett i Täby.
Ja, jag har mycket att se fram emot mitt i all skit. Tack till alla som hjälper mig att ta mig vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar