fredag 14 februari 2020

En kärleksförklaring

Ja, så är det alla hjärtans dag igen då. Å vi har ett hav emellan oss som vanligt. Det verkar gå troll i att du alltid är på resa dessa datum varje år.
Men i morgon kommer du hem så det går ingen nöd på mig. Jag skall ha singelmingel med några finingar i kväll så jag klarar mig nog.
Fick ett meddelande från Interflora i går om att det skall komma blommor till mig i dag. Jag gissar att de är från dig, min älskade.
Tänk att du blivit så romantisk på gamla dar!
Det tog bara trettio år för dig, haha!
Fast blommor är absolut inte det viktigaste i ett förhållande.
Det du lärt mig under alla dessa år är så mycket större och bättre än materiella saker.
Du har lärt mig att tro på mig själv, att vara den jag är och inte passa in i någon annans mall.
Du skiter fullständigt i titlar, andras pengar och vilken familj man tillhör.
Jag har alltid avundats dig att du är den du är och skiter i vad folk tycker.
Du är en fantastisk make och far, och även om du är en riktig slaver så är det inte nyskurade golv som är det viktigaste.
Du kan reta gallfeber på mig, men i nästa sekund så får du mig att garva.
Vi har fått tre jättefina söner tillsammans och du har varit en underbar pappa. Du har alltid talat om för dem att de duger som de är och att vi är starka tillsammans.
I över trettio år har vi gått sida vid sida, i både uppförsbackar och nedförsbackar.
Uppförsbackarna har varit ganska många men vi har alltid klarat dem tillsammans.
Nu har vi gått i en seg och brant backe i över tre år och ännu ser vi inte slutet, men vi kämpar på och går den tillsammans. Trots mjölksyra och träningsvärk så kämpar vi på ett steg i taget.
Vad jag vill säga med allt detta är att jag älskar dig och att du är min klippa.
Nu kommer du hem hel och ren i morgon, vill inte veta av någon flygplansolycka över atlanten för det skulle jag aldrig klara av.
Love you!



P.S Fick du önskelistan på allt smink som jag vill att du köper till mig?
                                             
                            / från hon som värdesätter annat än materiella saker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar